You did it again!

Wendy 12 januari 2021 Hebban Team
Anne-Laure van Neer (1975) werd in Antwerpen geboren, deze stad vormt tevens het decor van haar verhalen. Haar debuut 'Justine' werd genomineerd voor de Hercule Poirotprijs 2015. 'Maurice' haar tweede boek werd tevens ook genomineerd voor de Hercule Poirotprijs 2017. Wat vooral typerend is aan de boeken van de auteur, het zijn psychologische thrillers altijd met een vleugje humor en de hoofdpersonages zijn oudere mensen. Louise wijkt wat af van de twee vorige verhalen, humor en spanning zijn nu in evenwicht en je krijgt twee verhaallijnen (Anne-Laure en een manuscript) wat het tot een vlot leesbaar geheel maakt, een geheel dat je als lezer in de ban houdt.

*De zwangere Anne-Laure betrapt haar vriend Bob en daarbovenop betrapt ze hem met haar beste vriendin en ja in hun eigen bed. Radeloos neemt ze haar intrek in een hotel, tot ze een advertentie ziet in de krant ‘huurster gevraagd voor goedkoop appartement, in ruil voor hulp in huis’. Dit lijkt de perfecte woonst voor Anne-Laure en scampi (haar ongeboren kind) vol goede moed maakt ze een afspraak. Een indrukwekkend art deco-villa in Mortsel, de oude Louise en demente Roger geven haar direct de warmte die ze zoekt, op handen wordt ze gedragen, het perfecte nest om rust te vinden. Tot ze een manuscript vindt, een manuscript met in de hoofdrol Roger en een lijk. Wat is waar, wat is fictie en is dit wel het veilig nest dat ze zocht?

Dit is gewoon een zalig boek, een boek om alles rond je te vergeten en met een lach op je gezicht te lezen. Je ziet het verhaal door de ogen van Anne-Laure en leest het manuscript samen met haar en haar alter ego Agatha. Het manuscript houdt de spanning doorheen het boek hoog en als lezer geraak je afgesloten van je eigen wereld! De auteur brengt de vraag 'zijn dit de hersenspinsels van Louise of heeft Louise echt een verziekt kantje' tot bij de lezer. Anne-Laure van Neer weet me telkens te verrassen met haar verhalen en dit keer werd ik van mijn sokken geblazen, alles zit perfect in elkaar met nog een verrassend einde als toetje! Anne-Laure van Neer you did it again!

Meer recensies van Wendy