Sterren zij dank..voor de boeken van Marissa Meyer

Wendy 25 oktober 2017 Hebban Team
In het laatste deel van "The Lunar Chronicles" leren we direct prinses Winter kennen, de mooie geliefde prinses van Luna die elke dag geïntimideerd wordt door haar stiefmoeder en tevens boosaardige koningin Levana. Koningin Levana die jaloers is op Winter haar schoonheid, Winter die verliefd is op Jacin een paleiswacht. Komt dit misschien bekend voor? Stiefdochter, jaloezie en koningin, liefde, natuurlijk is het een zijsprong naar het overbekende sprookje "sneeuwwitje" zoals alle boeken van Marissa Meyer is er altijd een zijsprong naar een bekend sprookje, toch stoort dit totaal niet want heel het verhaal klopt gewoon.
Dit einde is wederom een succes, Cinder en haar vrienden ontketenen een revolutie te Luna, de emoties, de liefdes worden zo mooi beschreven. "Ik hou net zo veel van hem als van mijn eigen bloedplaatjes fabriek", als je die woorden leest, mag je toch even wegsmelten, even gewoon wegdromen in een wolk van liefde. ik ben ook fan van literatuur maar deze sprookjesachtige serie, heeft echt mijn hart gestolen vanaf het eerste boek. Wat mij ook opvalt in de reeks is dat je telkens even terug gaat, je moet de boeken echt niet na elkaar lezen om te kunnen volgen. Met spijt in mijn hart sloeg ik de laatste pagina om.....en ze leefden allemaal nog lang en gelukkig.

Meer recensies van Wendy