Teleurstellend!

Wendy 09 januari 2020 Hebban Team
Korte inhoud:
Joe Goldberg werkt in een boekenhandel, hij heeft een passie voor klassieke verhalen, maar zijn passie naar liefde en romantiek is nog groter. Als de mooie Guinevere Beck (ook Beck genoemd door de vrienden) de boekhandel binnenstapt weet Joe dat deze vrouw niet zoals andere meisjes is. Vanaf het eerste moment weet Joe dat Beck zijn grote liefde is, zijn passie. Joe geraakt bezeten van Beck, struint het internet af en volgt haar elk moment via haar Facebookprofiel en Twitter. Joe wordt Becks schaduw, als het tot een tweede ontmoeting komt denkt Beck dat Joe de man van haar leven is, degene waar ze altijd op heeft gewacht. Joe is perfect, perfect zolang Beck van hem alleen is en hij zal alles doen om haar te beschermen.

Wat vond ik ervan?
Mijn verwachtingen waren zeker heel groot, de serie was spannend, dus kan het verhaal zeker niet tegenslagen. En die bal sloeg ik mis of de auteur? Vanaf het begin moet je je aanpassen aan de schrijfwijze, je zit letterlijk in het hoofd van Joe. Gedachten en dialogen lopen door elkaar, als lezer weet je soms niet wat je aan het lezen bent. Veel lang zinnen en dit vrij grof geschreven of moet ik eerder zeggen dat Joe in het boek vuilgebekt is? En die taal geeft zeker geen meerwaarde aan het personage Joe. Het donkere van het verhaal overgoten met het sarcasme van Joe daar heb ik dan alleen maar woorden van lof voor. Het personage Beck met haar nodige psychologische problemen die je door de ogen van Joe ziet, heeft de auteur zeker goed uitgewerkt. In vergelijking met de serie krijg je toch een beter beeld van dit personage. Toch is dit de eerste keer dat ik als lezer zou zeggen de verfilming is veel beter! Ik geef het boek twee sterren.

Meer recensies van Wendy