Durf jij de uitdaging aan te gaan?

Wendy van Lierop 13 januari 2020
In mijn eerste boek van 2020 ben ik op reis geweest naar New York. Samen met Suze maakte ik de oversteek. Suze gaat een avontuur aan, haar oude werkgever de J’s heeft voor haar en twee oude vriendin een wedstrijd bedacht. Wie kan er in één jaar een stroopwafelschop opzetten. De winnaar wint 100.000 euro. Suze twijfelt geen moment en gaat deze uitdaging aan. Toch slaat de twijfel in het vliegtuig toe. Is dit wel de beste keuze? Waarom liet ze alles achter? Voor Suze is het snel duidelijk dat dit is wat ze wel. Door tegenslag leer je je vrienden kennen en dat wordt Suze wel duidelijk. De stroopwafelschop is een heerlijke feelgood roman met leuke en moeilijke keuzes. Met pittige levenslessen en vragen die door Suze beantwoord moeten worden.
Astrid Harrewijn heeft in de stroopwafelschop haar humor verwerkt maar ze zorgt er ook voor dat de lezer nadenkt over zijn of haar eigen keuzes. Welke stappen zet jezelf in je leven? Durf je een uitdaging aan te gaan?
Deze vragen spelen al een paar dagen door mijn hoofd. Wat zou ik doen als deze vraag gesteld wordt? Dit is in mijn ogen de kracht van het verhaal.

Meer recensies van Wendy van Lierop