Uitstraling voor de buitenwereld

In Stille Wateren ontmoeten wij Sophie. Een meisje met aparte kenmerken. Ze studeert en woont in Amsterdam waar ze een kamer huurt van Annet. Annet Staalstra is de dochter van een notaris in het geboortedorp van Sophie.

In Stille wateren hebben familiebanden en uitstralen naar de buiten wereld. Status is een dingetje. Wat zal de ander wel niet denken. De stijl van de zussen Nagelkerke is prettig en de onderhuidse spanning zorgt ervoor de de personages je bezig houden. Wat speelt er allemaal? Die vraag is regelmatig door mijn hoofdgeschoten.

Stille wateren is een aanrader als je houdt van onderhuidse spanning. Het leest als een whodunit. Lekker vlotte pen en de wisselende perspectieven zorgen voor fijne leesuren.

Meer recensies van Wendy van Lierop