Prachtig boek!

wij_3_lezen 28 maart 2024
'Wat ik wel wist, was dat ik juist niet alleen wilde staan. Ik verlangde er nog steeds naar om ooit echt bij een familie te horen, en dat verlangen werd alleen maar groter door mijn tantes gedrag! Gelukkig had ik Scharrie. Hij was alles wat ik had, maar het was genoeg. Samen konden we alles aan. Zelfs tante Agaath.'

Jinna is wees, totdat ze door haar tante wordt opgehaald uit het weeshuis. Bij haar thuis is het verschrikkelijk. Voor haar dertiende verjaardag vond de tante van Jinna dat ze een schaduw moest krijgen. Tot die tijd had zij er nog geen 1. Als dat niet gebeurd moet Janna en haar hond Scharrie weg daar. Opeens ziet Janna in een raam 2x iets geks.. een kasteel en een huisje. Als ze het huisje ziet zegt ze 'ja, konden we daar maar naartoe'. En daarmee accepteerde ze de uitnodiging van Doortje. Ze komt terecht in het magische land Umbrador! Ze wordt opgevangen en opgeleid door Doortje. Want Jinna moet nog veel leren als schaduwwezen. Want dat is ze. Zij ontdekte haar schaduw steeds meer met behulp van anderen. Maar het land wordt geregeerd door de schaduwvorst Fulgis. Hij heeft slechte bedoelingen met het land. Kan Jinna en de andere Umbradoranen dit tegenhouden?

Dit boek wil je echt zelf lezen!
Net genomineerd voor de Woutertje Pieterse prijs en hij staat ook op de lijst voor de boekenbingo bij de bovenbouw!

Een boek waar ik in het begin lastig inkwam. Veel karakters. Maar toen ik ze goed leerde kennen was het spannend, meeslepend en fantastisch geschreven! Prachtige woorden worden er gebruikt! (Schobbejakken, bullebakken, flapdrollen en zeurpieten)

Meer recensies van wij_3_lezen