Op naar deel 4!

wij_3_lezen 19 april 2024
'Sem keek om zich heen, hoog boven op de olifant. Wat jammer dat niemand een foto van hem kon maken, want dit zou gegarandeerd de beste vakantiefoto ooit zijn'.

Inmiddels al het 3e deel wat ik nu heb gelezen van deze geweldige serie van 'help ik heb een dierentuin!'
Elk boek begint met een update over wat er is gebeurd in de vorige delen. Je kunt de boeken dus ook los lezen wat super handig is, maar ik vind het veel leuker om ze alle 3 achter elkaar te lezen. En... in juni komt deel 4 uit! Daar heb ik ook erg veel zin in! Ik weet al een beetje waar dat avontuur over gaat (achterin dit deel staat al een stukje, dus ik ben erg benieuwd!)

Maar terug naar deel 3
In dit boek heeft Sem nog steeds zomervakantie en iedereen gaat op vakantie behalve hij.. Hij leeft natuurlijk altijd al in een vakantiepark als je in een dierentuin woont, maar voor Sem is dat normaal geworden...
Dierenverzorger Sita gaat naar India om haar oom te helpen in zijn olifantenopvang. Opa gaat graag mee om inspiratie op te doen voor de olifantenopvang in zijn dierentuin. En... hij heeft ook een ticket voor Sem geboekt. Ze gaan met z'n drieën voor 3 week naar India toe

Sem zijn moeder vind dit lang en maakt zich zorgen. Ze heeft een hele lijst gemaakt wat hij wel en niet mag onderweg en op vakantie.
Zo mag hij:
Niet meer dan eenmaal per dag snoep
Iedere dag douchen (ook tussen je tenen drogen)
Smeer jezelf in met muggenmelk, want er zijn daar vast veel muggen.
Niet te vaak op je telefoon zitten en alleen als er WiFi is, maar dan ook niet langer dan een kwartier.
En zo ging het lijstje nog even door...

Gelukkig letten opa en Sita goed op Sem... Maar de reis naar de olifantenopvang in India toe is een heel komisch avontuur!

Ze raken opa kwijt onderweg, mensen in het vliegtuig worden ziek maar waar dingen fout gaan worden ook dingen opgelost
En ze maken nieuwe vrienden!

Een boek wat je echt wilt gaan lezen! (Ook de andere 2 delen!)

Wat vond ik ervan?
Wat weer een heerlijk boek, het is alsof je bij het gezin hoort als je dit boek leest!
Ik heb deze boeken nu pas gelezen. Maar het eerste deel is al sinds 2022 uit. Daarna verscheen er elk jaar 1 boek. Heerlijk om zo elk jaar mee te gaan in dit avontuur (wat ik nu doe in een paar maanden...)
Het boek is grappig geschreven, prachtige illustraties en het leest erg fijn. De hoofdstukken zijn niet te lang. Een heerlijk boek voor de middenbouw en bovenbouw!

Meer recensies van wij_3_lezen