Spannend puzzelverhaal

Wijna Pronk 19 maart 2024
Ik mocht ziel zonder naam van Robin Schalk lezen .

Ik vind de cover zeer goed gekozen .
Hij komt overeen met de gebeurtenissen van het verhaal .

Je wordt meteen meegenomen het verhaal in op het moment dat een man zwaargewond onder behandeling is van een ambulancemedewerker .
Wat is er gebeurd en wie is het ?

Hij belandt in een coma en herbeleeft zijn herinneringen om duidelijkheid te krijgen over zijn vragen .
Een mysterieuze teddybeer begeleidt hem , ze lopen een race tegen de klok .
De liefelijke herinneringen worden afgewisseld met beelden van diefstal , geweld , inbraak en achtervolgingen , en een brand .
Wat is hij , een gevaar voor anderen of zelf in gevaar ?

Mijn leesbeleving

Zelf moest ik wel even wennen aan de steeds wisselende tijdsbeelden en de schrijfstijl , ik ervaarde dat best even moeizaam .
Na een tijdje was het gewend , en vloog ik toch door het verhaal , de puzzel werd steeds ingewikkelder naarmate er meer stukjes bijkwamen .
Je kreeg steeds wat meer info over personen en situaties .
Tot tegen het einde alles mooi bij elkaar komt .

Ik vind het knap gedaan om alle eindjes aan elkaar te knopen aan het eind .
Het is een boek waar de vaart er vanaf het begin al goed inzit , en je het niet meer kan wegleggen .
Het is goed uitgewerkt er zijn wel wat kleine puntjes die niet helemaal kloppen , maar daar las ik toch redelijk vlot overheen , en ervaarde het niet als storend .

Het krijgt van mij 5 sterren

Meer recensies van Wijna Pronk