aardig tussendoortje

wil veltkamp 21 april 2024
Een korte thriller genaamd ‘Waan’ geschreven door Marisa Kuijk, uit de koffer van De Verhalenfabriek.
Waan gaat over het stel Saar en Tom en hun dochtertje Lotte. De relatie van Saar en Lotte loopt op z’n end en Lotte wil er alles aan doen om deze te redden. De oplossing lijkt om tijdens Hemelvaart een weekje te verblijven in een luxe vakantiepark om eens weer echt tijd met elkaar door te brengen in de hoop hun relatie te redden. Maar Tom gaat al na een dag terug naar kantoor en Saar komt tot het besef dat zij en Lotte zonder hem beter af zijn. Maar dan raakt Lotte vermist. Waar is ze gebleven? Wie heeft haar meegenomen? De politie wordt erbij gehaald, en Saar wordt verdachte. Hierdoor gaat ze zelf op onderzoek en ontdekt rare zaken.
De opbouw van het verhaal steekt goed in elkaar. Langzaam komen we meer te weten over Saar en over Tom. Je leert ze redelijk goed kennen. De schrijfstijl is meeslepend en je wilt door blijven lezen. Jammer dat het eind dan zo ver gezocht is en voor mijn gevoel niet af. Hier had meer aandacht aan besteed moeten worden want de spanning was ineens verdwenen. Leuk tussendoortje maar zal niet hangen blijven. 2,5*

Meer recensies van wil veltkamp