Smaakt naar meer Kennedy

WillemijnOuss 20 december 2020
Ad van Lisdonk (1964) schreef eerder thrillers, namelijk de Amazone trilogie. In 2020 kwam ‘prachtig gebroken’ uit, hopelijk het begin van een nieuwe reeks avonturen boeken van deze auteur.

In dit boek maken we kennis met Kennedy Lincoln, een Nederlandse vrouw die op vakantie is in St Tropez. Deze vakantie wordt echter ruw verstoord als Kennedy op een marktje iets in haar tas gestopt krijgt en een man tegen haar zegt dat ze het met haar leven moet beschermen. Het blijkt een hoorn te zijn en als ze hier op blaast gebeuren er hele bijzondere dingen in het dorpje om haar heen. Ze komt er al gauw achter dat er meerdere mensen (bad guys) zijn die de hoorn te pakken willen krijgen. Kennedy blijkt een vrouw te zijn waar je niet graag ruzie mee wilt krijgen, ze kan een aardig potje vechten.
Ze ontmoet Mike met wie ze een bijzondere haat – liefde verhouding ontwikkeld. Samen gaan ze er voor zorgen dat de hoorn veilig blijft en willen het kwaad bestrijden. Het boek blijft verrassen en er is een continue spanning, als zit ik daarbij niet op het puntje van mijn stoel.
Het boek heeft korte hoofdstukken en is erg filmisch beschreven, waardoor het heerlijk doorleest. Ook de plekken waar het zich afspeelt zijn mooi omschreven en je waant je tijdens het lezen helemaal in het Italië en Frankrijk.
Ik verwacht dat er nog enkele delen met Kennedy in de hoofdrol aan zullen komen die ik zeker zal gaan lezen. Ik geef het boek 3,5 * (afgerond naar 3)

Meer recensies van WillemijnOuss