De actie spat van het papier af

Schaduwstrijder (****)
Pjotr Vreeswijk

Voor de blogtour van uitgeverij LetterRijn mocht ik Schaduwstrijder lezen. De nieuwe actiethriller van Pjotr Vreeswijk.

Inhoud
Een massagraf in de Syrische woestijn. Een gevangen genomen moordcommando. En de grootste ontdekking uit de geschiedenis van de mens. Wat hebben deze 3 dingen gemeen?

CIA agente Suzanne Boyle reist naar Syrië, Irak en Congo om alles op alles te zetten om de wereld van de ondergang te redden. In een zoektocht die haar langs de heetste brandhaarden op aarde voert, roept Suzanne de hulp in van oude en nieuwe vrienden.
Het spoor dat ze volgt leidt naar een zekere dood…….. Of toch naar redding?

Ondertussen probeert in Kinshasa iemand aan zijn achtervolgers te ontkomen.

Drie personages volgen hun eigen verhaallijn om uiteindelijk samen te komen tot een heftige ontknoping.

Recensie
Het verhaal kent een vliegende start en de vlotte schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk en de korte hoofdstukken maken het verhaal prettig om te lezen. Het is een rollercoaster van gebeurtenissen en de actie spat van het papier af.
Ondanks dat er personages van eerdere boeken terugkeren in Schaduwstrijder kom ik geen informatie tekort om ze te leren kennen. Daarmee is dit boek goed op zichzelf staand te lezen.
Eigenlijk is het verhaal één en al spanning maar er is toch een spanningsboog te herkennen en die bouwt heerlijk op richting de ontknoping en de actiescènes zijn goed te visualiseren.

Al met al een steengoede actiethriller.

Auteur
Pjotr Vreeswijk is werkzaam als politieagent binnen de eenheid Den Haag. De hedendaagse en keiharde actiethrillers in combinatie met zijn passie voor verre reizen en jarenlange ervaring als politieman in verschillende Haagse wijken hebben geleid tot zijn eigen actiethrillers, waarvan Schaduwstrijder de derde is.

Meer recensies van Yvonne Oomen Muurmans