Dit boek vergeet je niet gauw!

Yvonne 03 mei 2023
Ga als een rivier

Het boek bestaat uit 5 delen die zich in verschillende tijdsperiodes afspeelt. Het eerste deel van het boek, dit is ook direct het grootste deel van het boek, gaat over de Victoria die op dat moment 17 jaar is, heb ik als rauw ervaren. Ik kan er niets anders van maken maar dat is het woord wat het hele eerste deel door mijn hoofd spookt. Shelley heeft heel krachtig beschreven hoe het leven er van Victoria er uit ziet. Het is zo mooi beschreven wat Victoria allemaal meemaakt op het gebied van verlies, racisme, oordelen, liefde, (veer)kracht, doorzettingsvermogen en natuurlijk de lekkerste perziken van de hele omgeving. Het verhaal wordt echt aan je verteld waardoor het goed lukt om helemaal in het verhaal te kruipen. Het mooie uitgebreide begin geeft een goed inkijkje in het leven van Victoria en haar leven op de boerderij en tussen de perziken. Daarna kom je net als een rivier in een wat rustiger vaarwater terecht als het boek vordert. In de laatste delen wordt gewerkt naar een mooie afronding van het verhaal. Ik vind het een perfect einde bij dit verhaal wat ik zelf heb kunnen invullen zoals ik het graag zou zien.

Dit is nog maar het debuut van Shelley Read. Dat kan alleen maar veel goeds beloven voor de toekomst. Als je dit boek nog niet gelezen hebt dan zou ik deze snel aan je leeslijst toevoegen want het is echt een aanrader.

4,5 sterren.

Meer recensies van Yvonne