Leuk

Yvonne 20 november 2023
My own worst enemy - Lily Linden

Emmy Clooney is net cum-laude afgestudeerd aan de toneelschool en werkt hard aan haar carrière, ook al wordt ze vooral gecast voor kleine rollen als ‘kortharige lesbienne van midden twintig’. Nog voor haar doorbraak ontmoet ze een andere rijzende ster: Mae Smith-Jones. Zij is ook een kortharige lesbienne van midden twintig, en dus Emmy’s grootste concurrent. Maar ze is ook charismatisch, getalenteerd en waanzinnig knap. En eigenlijk precies Emmy’s typ.
Emmy en Mae beginnen een strijd om de beste rollen, maar als ze voor hetzelfde toneelstuk worden gecast, moeten ze gaan samenwerken.

Het verhaal met een lesbisch hoofdpersoon vind ik origineel. Dit ben ik zelf nog niet vaak tegen gekomen. En wat betreft relaties vind ik het toch wel erg leuk om te lezen als geliefden van enemy’s naar lovers gaan.

Ik moest er echt wel even in komen bij dit boek. Ik kwam wat lastig door het begin heen maar gelukkig werd het wel wat beter. Het boek is wel luchtig geschreven maar ik had niet het gevoel continu door te willen lezen. Ik heb mij soms zelf geïrriteerd aan Emmy.

Met een fijn eind en een dosis humor maakt dat dit een boek is om lekker tussendoor te lezen.

3 sterren.

Ik heb dit boek ontvangen als recensie-exemplaar.

Meer recensies van Yvonne