Vampyria

Yvonne 27 juni 2023
Ik liet mij voor het eerst onderdompelen in de wereld van fantasie en vampiers. Een heuse ontgroening in dit genre voor mij.

Vanaf het begin zit dit boek vol actie en avontuur. Er gebeurd veel en dat gaat van begin tot eind zo door. Er zitten verassende wendingen in en het boek wordt op het eind niet afgeraffeld of nog even gevuld met te veel verhaal in te korte tijd. Het is een afgerond verhaal als je het bij dit ene boek wil laten maar in 2024 staat het vervolg van deze trilogie op de agenda. In totaal worden er 12! boeken geschreven over Vampyria.

Ik ben er wel achter gekomen dat fantasy niets voor mij is en dat het niet voor niets uit mijn comfortzone is. Ik heb wat moeite met de woorden en namen die gebruikt worden, ik lees meerdere keren terug wie waar ook al weer van is waardoor ik zelf niet lekker in het verhaal zat. Echter mijn ervaren mede fantasy-lezende-buddys zijn laaiend enthousiast over dit boek!

Omdat blijkt dat fantasy niet mijn ding is (ik heb ook nog nooit iets van hp gelezen bijvoorbeeld) krijgt dit boek van mij 2,5 sterren.

Meer recensies van Yvonne