Sprookjesachtig met een luguber randje!

Annemieke de Jong 13 februari 2018
Holland debuteert met Everless, het eerste deel van een fantasyserie. Het boek heeft alle ingrediënten van een goed fantasyboek. Al biedt de eerlijkheid om te bekennen dat de grote lijn vergelijkbaar is met die van successeries zoals The Hunger Games.

In het land waarin levenstijd een geldig betaalmiddel is, is Everless de plaats om je staande te houden. Jules besluit er te gaan werken - in de hoop haar vader te kunnen helpen. Dit ondanks de situaties uit het verleden. Liam voor wie ze vreest niet veilig te zijn door wat ze weet over hem in het verleden. Toch gaat ze. Wanneer haar vader overlijdt komt ze er achter dat niets is wat het lijkt. Jules blijkt niet de persoon die ze altijd dacht te zijn.

Jules heeft maar één keuze... om te weten wie ze is en waar ze vandaan komt heeft ze haar werk op Everless nodig. Ze gaat tot het uiterste om achter de waarheid te komen... Maar wie kan ze vertrouwen? Wie zijn haar vijanden? En blijkt alles te zijn wat het lijkt.

"Slowly, something takes hold of me again: the feeling that I'm trapped on the board of a game I can't begin to undestand. The thing sickens me and calls me at the same time."

Wat volgt is een vlot en prettig leesbaar boek , erg toegankelijk geschreven - ook voor de beginnende lezer van Engelstalige boeken. Verrassend goed in elkaar gezet met hier en daar bekende ingrediënten. Een sprookjesachtig verhaal met een luguber randje!

Meer recensies van Annemieke de Jong