Overtroffen verwachting

Desirée 26 maart 2017
Alexander Zilver heeft zijn 100ste miljoen verdiend en om dat te vieren, verstuurt hij vrienden en bekende uitnodigingen voor een week op een jacht. Naast zijn vriendin Jenny en zijn dochter Igoné neemt hij de volgende mensen mee door het Caribisch gebied:

Rob en Milouschka Zilver. Rob is de broer van Alexander. Hij is minder succesvol en jaloers op zijn broer.

Carla en Maurice leiden een luxe leven. Maurice was de zakenpartner van Alexander, maar hij is door hem aan de kant gezet.

Roderick en Emily wonen op een groot landgoed. Roderick is een zakenrelatie van Alexander.

Djamila was de beste vriendin van Briggite. Briggite was getrouwd met Alexander en is jong overleden.

Lou en Wendela werken op het luxe jacht in de bediening. Lou is hoofdstewardess. Wendela kent Alexander uit haar verleden.

Alexander wordt op de tweede dag van de reis dood aangetroffen in zijn hut en hij lijkt te zijn vermoord, maar door wie???

In het begin worden de personages uit het boek per hoofdstuk goed uitgewerkt. Zo krijg je een duidelijk beeld van de personen op het jacht.

Het verhaal is net een levend cluedo, dus een whodunit?

Het plot is heel verrassend en telkens wordt je op je verkeerde been gezet.

Alleen is het epiloog een beetje vreemd, dus die vergeet ik dan maar snel.

Meer recensies van Desirée