Verrassend

Recensie boek “Ik zie je”

“Ik zie je” een boek van Matthijs Kleyn, voor mij een kennismaking met deze auteur. Het gaat vooral over Liefde, en verlatingsangst. De cover ziet er mooi uit en past perfect bij het boek, ook de titel is goed gekozen. Het boek is in twee delen het eerste deel “ Ik” en deel twee “Je” de hoofdpersoon is Fender een begin dertiger die een videotheek bezit, die heel slecht loopt in deze tijd. Maar aangezien hij een ontzettende filmliefhebber is en er van overtuigd is dat Elvis nog leeft, en dat wil bewijzen, blijft hij het volhouden om zijn videotheek open te houden.
Op de dag dat zijn vader overlijd, komt hij met een heel mooi meisje in contact, zij Lisa geeft zich volledig aan hem over en komt bij Fender wonen, zijn grote angst is dat hij niet goed genoeg voor haar is en dat ze hem zal verlaten.
Lisa doet alles wat niet direct trouw betekend en is verslaafd aan drugs.
Ze wil het liefst iedere avond stappen, dronken worden en drugs gebruiken, Fender wil niets van drugs weten, en probeert Lisa er van te overtuigen dat ze moet stoppen. Lisa is geboren op de sterfdag van Elvis, en haar vader viert dat ieder jaar door dan een kaarsje te branden bij de foto van Elvis, wat voor Lisa hele vervelende herinneringen op roept, dus als Fender kennismaakt met haar vader verteld hij dat Elvis nog leeft en dat zal gaan bewijzen.
Op een dag als ze naar een feestje gaan gebeurt er iets dramatisch, en daarna is alles anders.
Het is een boek dat een verhouding van twee mensen beschrijft met veel gevoel voor elkaar maar ook met de nodige problemen.
Het heeft een verassend verloop en einde.
Heb het met plezier gelezen er zit veel vaart in, maar persoonlijk had het beschrijven van seks, iets minder gemogen.

Meer recensies van edakanja (Anja Smulders)