Ingehaald door het verleden

Elbert Grift 23 oktober 2016
George en Catherine Clare verhuizen samen met hun 3-jarige dochter Franny vanuit de stad naar het plaatsje Chosen in de buurt van de universiteit waar George werk heeft gevonden als docent, het huis wat ze aanschaffen krijgen ze voor een spotprijsje, dat heeft te maken met het feit dat er een dubbele zelfmoord in heeft plaatsgevonden van het echtpaar Hale, die 3 zoons achter lieten.
De zoons van de Hales bieden zich aan om in hun ouderlijk huis klusjes op te knappen.
Het huwelijk bij de Clares loopt niet goed en als op een gegeven moment Catherine met een bijl wordt vermoord komt al gauw de verdenking op George te liggen, die hele vreemde dingen uithaalt wat niet aan iedereen ongemerkt voorbij gaat, ze kunnen hem echter niets maken, hij heeft een passend alibi; de mensen worden ouder en de zaak wordt niet opgelost.

De sporadische thrillers die ik lees kies ik zorgvuldig uit, ik heb er nu toevallig een stuk of 5 of de stapel waarvan deze de jongste is, en het zou me niet verbazen als dit ook al gelijk al 1 van de beste is, in een snel voortslepend verhaal wordt de spanning opgebouwd tot een deceptie en dan toch weer niet, kortom een prima thriller.

Meer recensies van Elbert Grift