Opafeest

Els Van Haute 21 juni 2019
Vakantieprut en appelmummies. Tien avonturen van Opa en Ben door Naomi Tieman, met illustraties van Annelies Vandenbosch

Oh, wat een pret. Het boek ziet er zo vrolijk uit en dat is het ook. Een soort van Jubelientje en haar oma in jongensversie. Geweldig dus.

Opa houdt van Ben en Ben van opa. Opa is een beetje verliefd op de buurvrouw en Ben op Elena. Ze zijn beide ook dol op avontuur en een beetje gek. Gezellig gek. Opwijkend zou ik zeggen (afwijkend is zo een naar woord).

Ik zou elk kind een opa als die van Ben willen geven. Een opa die op een doodgewone woensdag op vakantie vertrekt al is het morgen school, een opa die een theelichtje in een vieze rodekool-pot zet als nachtlampje (geeft een mooi paars licht), een opa die niet te beroerd is om eendjes in zijn tuin te laten wonen. Pluiskuikens is trouwens mijn favoriete verhaal!

De verhaaltjes zijn tof om voor te lezen, liefst door opa natuurlijk. En dan samen de avonturen naspelen. Een super leuk boek met toffe verhalen, mooie prenten en grappige ideetjes voor een geweldige opa-kleinkind-dag.
Verplichte kost voor elke opa.

Meer recensies van Els Van Haute