Luca: uitgesproken beter dan Fallon!

Luca is het vervolg op Fallon. De hoofdrollen zijn opnieuw weggelegd voor de gelijknamige personages en hun schier onmogelijke liefde. Ik vermoed dat het mogelijk is de delen los van elkaar te lezen, maar mijn dringende advies zou toch zijn om dames voor te laten gaan en eerst Fallon te lezen alvorens Luca ter hand te nemen. Worstel je dan wel even door een aantal scenes heen die in een Bouquetreeksverhaal niet zouden misstaan; het wordt beter!

Voor hen die Fallon hebben gelezen en nu aan Luca beginnen, is het na een paar bladzijden of het gisteren was dat je de laatste pagina van Fallon tot je nam. Naomi ziet kans om haar lezers direct weer bij de les te krijgen. Zonder moeite zit je weer in het verhaal.

Fallons’ vertrouwen in Luca lijkt onherstelbaar beschadigd na wat er allemaal is voorgevallen tussen de twee. Luca had weliswaar vrijwel alles voor haar over, maar zijn verantwoordelijkheden als onderbaas van het Chicago Syndicate waardoor hij verantwoordelijk is voor een groot deel van deze maffiaorganisatie, wogen ook zwaar. Zijn gevoelens voor Fallon zijn Luca’s achilleshiel; een zwakheid die hij zich feitelijk niet kan veroorloven.

“Ik had al geruchten gehoord over gevangenen hier in de club, maar als ik meerdere vrouwen vastgebonden tegen de muur zie, met tranen die over hun doodsbange gezichten stromen, is het overduidelijk dat ze hier niet uit vrije wil zijn.”

Fallons vertrouwde leven valt steeds verder uit elkaar en ze heeft Luca harder nodig dan ooit tevoren. Kan ze voorbij de leugens en het bedrog kijken? Zelfs na alles wat er gebeurd is, beheerst Fallon nog altijd Luca’s hoofd en hart. Zijn leven is echter in handen van het Syndicaat. Hoe kan Luca een leven opbouwen met de vrouw van wie hij houdt en tegelijkertijd trouw blijven aan een organisatie die boven elke wet staat? Het lijkt een onmogelijke keuze tot omstandigheden hem dwingen te kiezen en het een zaak van leven of dood wordt.

“Het meest logische scenario is dat Wade haar heeft gearresteerd, maar hij is een schone agent, dus waar heeft hij haar mee naartoe genomen? Wat kan hij met haar gedaan hebben? Een akelig gevoel nestelt zich in mijn buik als me een andere mogelijkheid te binnen schiet.”

Dikwijls valt een tweede deel, dat voortborduurt op een eerder verschenen boek, wat tegen en lijkt het een slap aftreksel van deel een. Bij Luca is dat zeker niet het geval. Naomi weet opnieuw originaliteit toe te voegen aan een wellicht wat uitgekauwd thema. Ze doet dat met zoveel frisse elan, dooraderd met een heerlijke vleug romantiek en erotiek, dat deel twee beter is dan het eerste. De personages lijken meer uitgediept en hun emoties zijn voelbaarder. Wellicht heeft de auteur zich verder bekwaamd in het schrijvers vak. Wat het ook is, het ligt niet aan de oppervlakte, maar is wel degelijk merkbaar.

Het enige wat voor mij wel overduidelijk is, is dat het zoete suikerlaagje, dat nog enigszins over deel één lag, is verdwenen. Romantiek zonder poedersuiker is waarlijker dan mét en niets in Luca doet nu neigen naar een zekere B-serie daar waar dat in Fallon wel het geval was, overigens met alle respect voor de liefhebbers van dat genre.

Kortom, een fijn boek met romantiek, spanning en emoties. In Luca is auteur Soraya Namomi wat mij betreft volwassen geworden. Dat belooft wat voor deel drie! Overigens zijn in dat vervolg, de rollen van Fallon en Luca wat bescheidener van aard.

Over de auteur
Naomi heeft een voorkeur voor intense, verleidelijke en uitdagende verhalen waarin de mannelijke hoofdpersoon krachtig en zonder terughoudendheid of grenzen liefheeft. Ze heeft een bevlogen passie voor het geschreven woord.

Uitvoering
Uitgeverij Dutch Venture Publishing