Janneke Bouwman 04 januari 2012
Patrick Davis heeft het niet gemakkelijk. Hij en zijn vrouw Ariana zitten in een huwelijkscrisis en hij is ontslagen als scenarioschrijver bij de prodcutie van de film waarvoor hijzelf het script heeft geschreven. Als klap op de vuurpijl ontvangt hij DVD's waaruit blijkt dat hij is gestalkt en hij wordt min of meer gedwongen om opdrachten uit te voeren. Als hij dat doet, zal alles goed komen wordt hem in e-mails beloofd. Maar is dat wel? Patrick zakt steeds dieper weg in de misère, tot hij zelfs van moord wordt verdacht. Waarom doen de mensen die hierachter zitten hem dat aan? Wat in hun plan? Waarom hij? Langzaam maar zeker krijgt hij grip op de situatie; dan wordt Ariana ontvoerd....

Dan sterft ze was mijn eerste kennismaking met deze auteur en ik heb ervan genoten. Goed, spannend verhaal met steeds verdere opbouw van de suspense. O.a. door de vlotte schrijfstijl en de korte hoofdstukken wordt je steeds verder in het boek getrokken en wil je alleen maar verder lezen. Toch bekroop mij naarmate het verhaal vorderde wel een ongemakkelijk gevoel: het was allemaal net een beetje teveel van het goede en het slotstuk vond ik ongeloofwaardig. Maar de plot was erg goed gevonden en goed uitgewerkt.

Gregg Hurwitz debuteerde in 1999 met The Tower en heeft inmiddels ruim 10 boeken, een aantal Comics en heeft meegewerkt aan verschillende TV-series. Verschillende van zijn boeken zijn o.a. in het Nederlands vertaald.

Meer recensies van Janneke Bouwman