Whow!

Lies Oosterhoff 08 januari 2018

Rosa pleegde vijf jaar geleden zelfmoord, maar haar vriend Jar denkt nog elke dag aan haar. Sterker nog, hij is ervan overtuigd dat hij af en toe een glimp van haar opvangt. Hij ziet haar overal: in de menigte, op een roltrap, in een café...

Wanneer Jar Rosa's dagboek in handen krijgt, worden de raadsels rond haar dood alleen maar groter. Hij raakt er steeds meer van overtuigd dat zijn grote liefde nog in leven is, hoewel iedereen dit tegenspreekt en hem waarschuwt dat hij aan het doordraaien is. Dan ontvangt hij een smsje: 'Ik moet je zien. Rosa.'

Jar hoopt dat hij nu eindelijk kan bewijzen dat zijn intuïtie het bij het rechte einde had, maar hij beseft niet dat hij aan het begin staat van een nog veel gevaarlijker avontuur.

Toen ik het boek in handen kreeg was ik onmiddellijk geïnteresseerd.Het was in een drukke tijd, ik moest veel overwerken dus ik was best moe en had weinig tijd om te lezen. Ik weet zeker dat ik het boek anders in no time uit zou hebben. Maar nu duurde het lekkere hapje wat langer en ik heb er dus eigenlijk ook veel meer plezier aan gehad. Misschien is dat een aanrader om in het vervolg langzamer te lezen. Dan heb je wel meer momenten waarbij je over het boek nadenkt.
De schrijver is er in geslaagd een boek te schrijven die eigenlijk niet met andere boeken is te vergelijken.
Ik vond het een boeiend en onderhoudend boek en ik beveel hem zonder meer aan. [Spoilers verwijderd door de Hebbanredactie]
Bijzonder boek die je in een sneltreinvaart kunt lezen.
Deze zal me nog lang bijblijven.
Ik ga binnenkort meer van deze auteur lezen, zeker weten!

Meer recensies van Lies Oosterhoff