Romantiek en passie

Kies voor mij van Stefanie van Mol is de start van de romantische en passievolle Full Moon serie. In dit eerste deel leren we Camille en Jonathan kennen.

Camille is beschermd opgevoed. Vooral nadat haar moeder is overleden, aan de gevolgen van kanker, is haar vader bang om Camille ook te verliezen. Gelukkig heeft haar vader Camille toestemming gegeven om voor het eerst, samen met haar beste vriendin Karen, op vakantie te gaan voordat zij met haar studie zal beginnen. Tijdens deze vakantie zullen ze onder andere een concert van de populaire band Full Moon bezoeken.

Karen vindt het leuk om haar vriendin te zien genieten van dingen die ze normaal gesproken niet kan of mag doen. Voor het concert geeft ze Camille een heuse make-over. Alhoewel Camille zich eerst wat ongemakkelijk voelt geniet ze steeds meer tijdens het concert. Zeker als ze de drummer van de band ziet. Ze kan haar ogen niet van hem af houden.

“Ondanks mijn onwennigheid word ik meteen meegesleurd in het ritme van de muziek, volg ik Karens voorbeeld en begin ik te dansen. Als het eerste liedje voorbij is, neemt de zanger de tijd om alle bandleden voor te stellen. Hij begint bij Jonathan.” Stefanie van Mol

Jonathan is de drummer van de band Full Moon. Lang geleden heeft zijn vader Jonathan voor de keuze gesteld: zijn familie of de muziek. Zijn liefde voor de muziek is groot dus dat is ook de keuze die Jonathan heeft gemaakt. Tot nu toe heeft dit zijn vruchten afgeworpen, Jonathan geniet van zijn leven en ziet de bandleden als zijn familie.

Toch heeft Jonathan daarnaast geen serieuze relaties opgebouwd. Vrouwen vindt hij leuk maar hij maakt ze direct duidelijk dat het alleen voor het plezier is. Dan ziet hij de knappe Camille en weet hij zeker dat hij haar beter wil leren kennen. Hij moet en zal haar de zijne maken.

Is een relatie voor Jonathan en Camille mogelijk? Durven zij zich open te stellen voor elkaar en zijn ze wel 100% eerlijk?

Kies voor mij van Stefanie van Mol is het licht erotische liefdesverhaal van Jonathan en Camille.

Kies voor mij kent een vlotte opbouw. Stefanie van Mol weet vanaf de eerste bladzijde jouw aandacht te pakken door je direct onder te dompelen in het verhaal. Door het boek heen leer je de personages, vooral aan de hand van de gebeurtenissen, beter kennen. Hier en daar zou ik nog wel meer hebben willen weten over Jonathan en Camille maar dat doet zeker geen afbreuk aan de prettige leesbeleving.

Stefanie van Mol heeft met dit eerste deel een erg fijne basis gelegd voor een veelbelovende serie. Kies voor mij is niet alleen een heel leuk romantisch verhaal maar kent een aantal verhaallijnen die buiten de romantiek om lopen. Persoonlijk vind ik het altijd erg leuk als een boek meerdere lijnen kent.

De personages rondom Camille en Jonathan worden nog niet allemaal uitgediept maar ik vermoed dat we die in de volgende delen beter zullen leren kennen en daar kijk ik naar uit.

Stefanie van Mol laat je aan het einde van Kies voor mij achter met een grote vraag, die je doet verlangen naar meer. Ik kies er dan ook voor om snel te starten met het tweede deel en geef dit eerste deel van de Full Moon serie 4 sterren.

Deze recensie schreef ik voor, en is terug te vinden op, de blog In de Boekenkast: https://indeboekenkast.wordpress.com

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks