Geld verdienen aan de ellende van een ander

veravb 07 maart 2017
Een boek met een zeer actuele problematiek, maar niet echt uitgewerkt op een manier dat zal blijven hangen bij mij.
Enkele bobo's binnen de EU plannen een gewaagde manier om te voorkomen dat de vluchtelingenproblematiek voor een bloedbad zorgt bij de volgende nationale en europese verkiezingen. Ze voelen dat er extreem-rechts gestemd gaat worden en willen dat koste wat het kost voorkomen. En het mag wat kosten, dat blijkt, niet alleen geld maar ook mensenlevens.
Het is dat of een echte oorlog om terug orde op zaken te stellen, om terug gezamelijk tegen een vijand te strijden.
Zo is het inderdaad wel, maar of er echt complotten van dergelijke grootte bestaan binnen de EU is nog maar de vraag al is dit boek uiteraard fictie, met veel echte feiten.

Meer recensies van veravb