Alle synoniemen van subliem!!!!! 5 sterren waardig!

Wendy 08 juni 2019 Hebban Team
De cover alleen zou me zeker niet aantrekken om dit boek te lezen maar door de vele positieve recensies kon ik dit boek niet aan me voorbij laten gaan.
De auteur Joanna Cannon is psychiater en woont in het Engelse Peak District, ze debuteerde met de roman "het probleem met bokken en schapen", dit boek werd een internationale bestseller. Ze schreef haar debuut tussen haar lunchpauzes in de auto op het parkeerterrein van de instelling waar ze werkte. Het boek verscheen in meer dan vijftien landen. En dit debuut heb ik direct na het lezen van drie dingen over Elsie op mijn e-reader gezet, dit zegt misschien al genoeg.

*De 84-Florence woont in een appartement in het bejaardentehuis Cherry Tree Home, mensen gaan en komen in Cherry Tree. Florence vergeet snel en is niet gemotiveerd om in de dagruimte aan de activiteiten mee te doen. Juffrouw Ambrose geeft haar een proefperiode en anders wordt ze naar Green Bank gestuurd, het eindstation voor de dementen. Als er een nieuwe bewoner zijn intrek neemt in een appartement herkent Florence hem, een splinter uit haar verleden.

Waar zijn de synoniemen van subliem, want dat is alles wat dit boek verwoord! Dit verhaal is vijfsterren waardig en alle ingrediënten zitten hier in om je in de ban te houden. Mooi verwoord, spanning, maar ook humor en een vleugje sarcasme! Florence het personage, haar eerlijkheid, je kan niet anders dan haar in je hart sluiten, de verschillende hoofdstukken maakt dat je als lezer het verhaal door verschillende ogen ziet en dat het zeer afwisselend is. Ik waarschuw een boek dat je moeilijk kan wegleggen!

Meer recensies van Wendy