ik blijf fan!

Wendy 17 juli 2019 Hebban Team
Van Mirjam Hildebrand haar twee vorige boeken "voorlopers" en "de kracht van velen" was ik zeker fan, dus toen dit boekje (ik zeg boekje omdat het maar 90 bladzijden telt) uitkwam kon het niet achterblijven. Haar vorige boeken waren voor mij zeker vijf sterren waardig, dus nieuwsgierig startte ik in het kort verhaal "gruwelijk spel".

*Daantje beslist samen met Nora, Stan en Aron mee te doen aan een gruwelijk spel 'doodskist Dare' van pretpark Joyride. 24 uur in een doodskist liggen en tussendoor opdrachten uitvoeren en strijden tegen andere teams. Vol enthousiasme starten ze aan deze challenge, alles lijkt goed te gaan, tot dat Nora telkens in de problemen komt, hoort dit bij het spel....of worden ze gesaboteerd?

Wat een kort verhaal, zoals in haar vorige boeken zakt op geen enkel moment het verhaal als een pudding ineen en heb je moeite om het boekje weg te leggen. De spanning wordt zeker opgebouwd en terwijl je het verhaal leest begin je als lezer een soort twijfel te krijgen tegenover de personages. Knap van de auteur om dit te kunnen verwezenlijken in een verhaal van 90 bladzijden. Het is niet enkel spanning maar je krijgt ook echt een beeld van de beslissingen van de personages, gevoelens en twijfels. Ik blijf fan van deze auteur en wacht vol spanning af op het volgend schrijfwerk!

Meer recensies van Wendy