Stuntvlogger Sam is een ontzettend grappig debuut

A van Steeg 01 november 2019
Jelmer Jepsen is zelf vlogger en opgegroeid op het platteland. Hij besloot deze twee factoren in een verhaal te gieten. Stuntvlogger Sam en de wolf van Weverseind is het eerste boek in de serie en direct zijn debuut. Wilbert van der Steen heeft de illustraties voor zijn rekening genomen wat zorgt voor een heerlijk boek die de lezer laat genieten.

Maar wie is Sam? Sam woont samen met zijn ouders en broer op een boerderij. Helaas kunnen ze niet op vakantie want het werk op de boerderij moet doorgaan. Hoe kan hij die lange zomervakantie überhaupt gaan overleven. Zoveel weken vakantie, puf. Dan komen zijn ouders met De oplossing! Hij krijgt een camera. Nu kan Sam heerlijk filmpjes gaan maken en deze op zijn eigen filmkanaal zetten!

In eerste instantie heeft hij nauwelijks volgers en weet hij niet zo goed hoe hij echt beroemt kan worden. Dan komt hij op het idee om stuntvlogs te gaan maken. Als er dan ook nog een wolf in de buurt aangetroffen wordt, lijkt zijn wens uit te komen. Zal het Sam gaan lukken om meer kijkers aan te trekken?

De cover en achterflap zien er aantrekkelijk uit en zal kinderen nieuwsgierig maken naar het verhaal. Leuk dat Jelmer Jepsen nog meer verhalen over Sam zal gaan uitbrengen! Zijn schrijfstijl is niet te moeilijk en worden goed ondersteund door de illustraties. De vlogs zijn grappig, hilarisch soms spannend, maar ook met momenten vies. Tussen de regels door, leren we het leven op een boerderij beetje bij beetje kennen.

Stuntvlogger Sam is een boek die erg leuk is voor kinderen vanaf een jaar of 8. De avonturen van Sam zullen een glimlach op de gezichten toveren, maar ik verwacht dat sommige gebeurtenissen je ook op je puntje van de stoel zullen laten zitten. Een leuke aanrader voor kinderen die graag series lezen en wel houden van een spannend, leuk en hilarisch verhaal.

Meer recensies van A van Steeg