Wat een geweldig tweede deel in deze serie

A van Steeg 02 april 2024
Hidden truth is de novelle die direct aansluit op zijn voorganger Hidden love en is het tweede deel in de Rivals vierluik. Maar wat als je hopeloos verliefd bent op een man die ook nog eens bij de rivaliserende club zit? Moet je dan uiteindelijk de keuze maken tussen de liefde of je club? En wat als er iets aanstaande is waar je geen invloed op hebt? Kun je dan bij jezelf blijven?

Nadat Raine en Phoenix in het eerste deel de liefde naar elkaar hebben uitgesproken, geldt dit nog niet naar hun club toe. Want hoe zullen ze reageren als ze weten dat ze een relatie hebben als mannen en ook nog eens van de rivaliserende club? Maar wat als de clubs te maken krijgen met eenzelfde soort actie waarbij mensen geraakt worden privé? Gaat dan de bekend geworden relatie tussen Raine en Phoenix voor of toch het samenwerken om de gebeurtenissen op te lossen? Maar voor dit alles moeten zowel Raine als Phoenix veel pijn verdragen wat de band tussen de twee alleen maar sterker lijkt te maken. Maar het maakt ook hun keuze moeilijker om bij de club te blijven of echt verder te willen als homostel.

Hidden truth is het tweede deel in de Rivals vierluik en is echt een sterk verhaal geworden. Frost weet de pijnpunten goed te belichten, maar ook de liefde is volop aanwezig. Dit alles is met een fijne en vlotte pen geschreven waardoor je bijna eerbied hebt voor het stoere verhaal. Wat een pijn en liefde ervaren de twee in dit verhaal en wat omschrijft ze het gedrag van de clubleden goed!

Omdat ik alle vier de novelles achter elkaar heb ontvangen kon ik ze fijn achtereen lezen. Dit maakt ook dat het verhaal heel goed te volgen is en je steeds meer een band voelt tussen de twee. Maar ook voor de mensen uit het naaste omgeving. Frost heeft zich echt bewezen met deze tweede novelle en ik ben echt onder de indruk van de kracht van dit verhaal. Het leest heel puur en beeldend waardoor ik heb echt te doen had met Phoenix en Raine. Gelukkig kan ik gelijk door in Hidden pain en ik ben heel nieuwsgierig hoe het met de twee verder zal gaan verlopen. Maar wat een sterke band en liefde kennen de twee voor elkaar. Ik geef heel graag 4 sterren aan deze novelle.

Meer recensies van A van Steeg