Wat een heerlijk boek boordevol hondenverhalen!

A van Steeg 10 juni 2020
Fiona Huisman heeft als hondenbezitster een super leuk boek geschreven over haar ervaringen met haar honden. Ze weet door haar cynische en makkelijke schrijfstijl de lezer direct bij het boek te betrekken.

De verhalen zijn niet al te lang en zullen veel herkenning opleveren bij de hondenliefhebber, maar ook bij mensen die tijdens het wandelen honden zijn tegengekomen. Want wees eerlijk niet alle honden hebben even goede oren als het eropaan komt.

Hij doet niks, hoor! Is een boekje die je eigenlijk per verhaal moet lezen om daarna verder te genieten van hetgeen wat je net gelezen hebt. Ikzelf ben de trotse eigenaar van twee honden. Ik kan me zeker vinden in het grootste gros van de verhalen. Hoe vaak ik niet moest terug denken aan een gebeurtenis die leek op hetgeen Fiona net had beschreven. Heerlijk maar ook af en toe gĂȘnant om te realiseren dat mijn hond ook iets deed wat ik liever niet had gezien.

Toch weet Fiona haar liefde voor haar huisdieren tussen de regels prachtig te vertellen en te tonen. Want een ding is zeker: Fiona is een groot hondenliefhebber.

Wie eens een leuk en luchtig boek wil lezen met honden in de hoofdrol zou dit boek zeker eens moeten lezen. Ik hoop dat Fiona verder haar verhalen gaat bundelen en nog meer boeken gaat schrijven in deze stijl.

4 sterren.

Meer recensies van A van Steeg