Fijne feelgood met net dat beetje meer

A van Steeg 24 november 2022
Leuk bedacht is een feelgood geschreven door Annette van Zuijlekom – De Zeeuw. Ze heeft al meerdere boeken geschreven en nu kreeg ik de vraag of ik haar nieuwste boek wilde lezen. Voor mij was dit een mooie kans om kennis te maken met haar werk. Maar is Leuk bedacht net zo fijne feelgood als de cover uitstraalt?

Robin is een roodharige en niet onaantrekkelijke tuinarchitect die de kans krijgt om een kasteeltuin in te richten bij een rijke zakenman die ook nog eens een bekende broer heeft. Haar zus Merel, met wie ze een goede band heeft, vindt dat ze deze kans moet aanpakken bij de zakenman Denver Harrisson. Maar wanneer Robin de klus krijgt, maakt hij haar gelijk duidelijk dat ze niet in het huis mag komen. Als broer van de bekende kunstenaar Berger heeft hij namelijk een leven die hij wil beschermen. Na een ongeval is Berger al langere tijd niet in het openbaar gezien en niemand weet het echte verhaal van Berger momenteel. Maar al snel blijkt dat Robin en Denver meer voor elkaar voelen en de liefde spat eraf. Toch wil Denver geen vaste relatie, maar wat is de reden hiervan? Langzaamaan ontrafelt het verhaal zich tot een mooi geheel. Want wat is het echte verhaal van Berger? En waarom wil Denver geen vaste relatie, maar wel Robin graag in zijn buurt? En waarom is hij zo beschermend naar Robin?

Leuk bedacht is een titel die heel goed past bij de inhoud van het verhaal. De auteur weet de verhaallijn feilloos in elkaar te verweven en na het dichtslaan van het boek had ik echt een tevreden gevoel. Het verhaal is niet alleen een fijne feelgood, maar met zo veel meer. het is een verhaal met een verhaallijn die de lezer bij het verhaal trekt en deze onderdeel van het verhaal te laten voelen. Je leeft toch mee met de broers en de relatie tussen de Robin en Denver. Maar het eind is zo mooi en laat de lezer met een tevreden gevoel. De personages zijn zo levend beschreven dat je het gevoel hebt een film in je hoofd mee te kijken.

Zoals ik aangaf was Annette van Zuijlekom – De Zeeuw een tot nu toe onbekende auteur voor mij, maar ik had haar zeker wel eerder willen ontdekken. Ik hoop echt dat ze maar naam meer mag gaan vestigen bij de lezers. Als haar andere boeken net zo goed zijn uitgewerkt als Leuk bedacht, dan kan ik alleen maar nog mooie leesmomenten verwachten. Ik ben enthousiast en geef Leuk bedacht heel graag 4 volle sterren. wie haar boek graag wil lezen; deze staat nu ook op Kobo Plus.

Meer recensies van A van Steeg