Prachtige feelgood

A van Steeg 08 april 2024
Sterren boven Marrakesh is een heerlijke feelgoodroman over drie vriendinnen die alle drie graag een man in hun leven zouden willen hebben, al pretenderen ze alle drie gelukkig vrijgezel te zijn. Maar zal het de drie vriendinnen in ieder geval lukken om gelukkig door het leven te gaan?

Sara, Evelien en Charlotte zijn al jaren beste vriendinnen en lijken het in de liefde niet getroffen te hebben. Wat niemand weet is dat Sara deels Marokkaans is en ze houdt dit stil omdat ze er in haar basisschool jaren mee gepest werd. Als de vriendinnen een korte vakantie maken naar Marrakesh, is Sara eerst helemaal niet blij. Waarom moest nou net deze vakantiebestemming worden gekozen, maar ja ze heeft zelf gezegd dat het haar niet uitmaakt waar ze heen gaan. Eenmaal aangekomen in Marokko ervaart ze een gevoel van thuiskomen. Omdat haar oma nog de taal thuis spreekt, verstaat en spreekt Sara de taal ook, maar ze laat dit niet blijken. Als ze drie mannen leren kennen vertrouwd Sara het niet. Maar Charlotte vind een van de mannen helemaal geweldig en de vakantie verloopt toch iets anders dan verwacht. Maar eenmaal thuis blijft het kriebelen bij Sara. Marokko voelt thuis en toch ook niet. Als de drie meiden nogmaals teruggaan naar Marokko om nu Sara’s familie te bezoeken, blijft Sara het geluk voelen. Maar is dit een teken om haar gevoel te volgen of blijft de twijfel bestaan?

Sterren boven Marrakesh is een mooi verhaal over liefde, vriendschap, vertrouwen en doorzettingsvermogen. Wat heeft de Wit de sfeer goed weten te scheppen in het verhaal. Ik ben nog nooit in Marroko geweest, maar het voelde zo mooi en ik zag het bijna voor me. Heel liefdevol beschrijft ze de vriendinnen en hun zoektocht naar de liefde. Dat alles goed komt dat weet je bij een feelgoodroman, maar de weg ernaartoe heeft de auteur echt heel mooi en vol liefde geschreven. Complimenten aan de Wit.

Wie een goede feelgoodroman wil lezen met ook nog eens een sterke verhaalopbouw is met Sterren boven Marrakesh echt bij het juiste boek. Het leest heel vlot weg en ik voelde het respect voor de Marokkaanse bevolking. Echt heel waardig geschreven. Het eind was zo puur en vol liefde dat dit ook gewoon een passend einde was.
Dank je wel Eva de Wit voor dit prachtige en liefdevolle verhaal. Je zult maar gezegend zijn met zulke fijne en liefdevolle vriendinnen die altijd voor elkaar klaar staan. Die verdienen zeker een lieve man in hun leven. 4 welverdiende sterren voor Sterren boven Marrakesh.

Meer recensies van A van Steeg