A van Steeg VIP Club

Imme Dros en Harrie Geelen brengen na Van twee ridders nu het tweede boek op de markt met de tweeling Luuk en Lars in de hoofdrol.
Het boek kent hetzelfde grote formaat en de tekeningen zijn weer net zo robuust. Dit keer heeft Imme Dros er voor gekozen om meer tekst te gebruiken dan in het eerste deel. Dit resulteert ook in een boek met zo'n dertig bladzijden meer. Het grote lettertype zorgen voor evenwicht gezien de illustraties die ook vrij fors van formaat zijn. Al met al is ook dit boek weer een opvallende verschijning.

Luuk en Lars hebben hun eigen schip gemaakt op het land. Met de sloep van hun vader zullen ze met zijn tweeën een groot avontuur beleven. Hun vader verteld hun dit keer verhalen over de Vikingen. Dit waren stoere mensen die hun eigen drakenschepen hadden. Daarnaast hadden ze ook hun eigen Vikingzang en wat zouden de tweeling deze graag willen leren zeg! Maar naast de Vikingen verteld vader ook over het paleis van de bergkoning en wie Wodan, Donar en Freya waren.

Van twee Vikingen wordt aanbevolen vanaf 6+, maar dit keer vind ik de tekst wel vrij moeilijk voor deze doelgroep. Het zal door een ouder voorgelezen en uitgelegd moeten worden om echt begrepen te worden. Sommige delen zijn veel tekst wat echt veel is voor de jonge lezer c.q. kijker. Toch kan ik niet anders zeggen dat dit boek een lust voor het oog is. Het straalt zoveel energie uit en het is echt een lust voor het oog. De tekeningen zijn grof en zeer kleurrijk. Een absolute ondersteuning van de tekst.

Stiekem ben ik wel een beetje fan geworden van Luuk en Lars. Het eerst deel Van twee ridders raakte mij en deze heb ik meerdere keren in mijn handen gehad. het was voor mij een grote verrassing. Van twee Vikingen is een goede opvolger in deze reeks en ik hoop dat Imme en Harrie meer boeken zullen uitbrengen over deze tweeling. Iets minder tekst zou prettig zijn, maar zou wel meer passend zijn voor oudere kinderen.

Reacties op: Van twee Vikingen

Van twee Vikingen - Imme Dros