Wat een boek!

Ik was bevoorrecht om dit boek te lezen via een win actie van Frank Krake en Samenlezenisleuker. En wat was ik blij toen ik werd uitgeloot. Ik had nog niks van deze schrijver mogen lezen, dus het was een voorrecht om juist dit boek in mijn handen te krijgen en kennis te maken met Frank. Hannelore vertelt het verhaal van een meisje dat 15 jaar lang in een sekte heeft gezeten. Dit verhaal verteld, hoe dat is gekomen, hoe ze daar leefden maar voornamelijk hoe het was leven in een sekte met een leider die zo goed kon preken dat hij iedereen om zijn vingers winde. En mensen precies kreeg waar hij ze wou.

De schrijfstijl van Frank, vond ik persoonlijk heel mooi. Ik had nog nooit wat van deze auteur gelezen en was dus ook blij verrast dat ik dit boek mocht lezen. Mijn kennismaking met de schrijfstijl was dan ook uitermate positief. Frank beschrijft alles zo dat het lijkt alsof je er toen in de tijd er zelf bij bent geweest. Het word heel reƫel geschreven op een prachtige manier waarin iedereen zich kan inleven. Frank verteld het verhaal zoals het ook gebeurd is, niks meer en niks minder. Door met veel mensen te praten en informatie te winnen is het verhaal echt tot leven gekomen. Dat komt ook met name door de foto's die zijn toegevoegd in het boek. Hierdoor heb je een beeld bij de personages in het boek en weet je ook dat dit echte mensen zijn, en wordt je er weer even aan herinnerd dat dit allemaal waargebeurd is, daarom echt mijn complimenten naar Frank.

Hannelore is een beschadigd meisje als ze uit de sekte komt, en wat ik het mooist vond is het lezen van de weg die ze moest doorgaan om nu te zijn wie ze is. Hoe ze zich naar vijftien jaar weer moest aanpassen aan de samenleving vond ik persoonlijk heel interessant. Wat het mooie is aan Hannelore is het proces wat ze heeft doorgemaakt, en dat dit zo mooi beschreven is. Doordat Hannelore het verhaal zelf verteld heeft en heeft meegewerkt aan dit boek is het ' echt ' daarom ook veel respect naar Hannelore toe. Alles is zo openlijk besproken en beschreven dat je na elke pagina meer even denkt wauw hoe heeft dit kunnen gebeuren of hoe gaat ze hier nu weer uitkomen. Want nieuwsgierig word je naar elke pagina die je omslaat. Ik kon hem dan ook heel moeilijk wegleggen en heb het in 3 dagen uitgelezen.

Conclusie; Een verhaal vol verbazing, waar je nog heel lang over na blijft denken. Het is een boek dat je niet gaat vergeten en wat nog lang na gaat spoken je hoofd, omdat het zo onwerkelijk klinkt tot dat het besef komt dat het een echt verhaal is en dat dit soort dingen nog steeds gebeuren. Het moment dat ik besefte dit is echt gebeurd kwam bij mij heel hard aan en ik ben daar ook echt wel even stil van geweest. Na dat ik het boek had uitgelezen had ik moeite om aan een volgende te beginnen. Het boek is een aanrader voor iedereen als je een bijzonder waargebeurd verhaal wilt lezen dan is dit je boek.

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )