Truth or Dance

Truth or Dance gaat over 4 meiden die op het conservatorium zitten. De meiden zitten in een spannende tijd omdat de audities er aan komen voor de vervolgopleiding. Wanneer ze in een groepsapp terecht komen met de naam Truth or Dance word het pas echt spannend, de meiden krijgen opdrachten die ver buiten het boekje gaan, maar hoe ver gaan ze voor hun geliefde dans opleiding.

Het sprak mij gelijk aan omdat ik zelf aan klassiek ballet heb gedaan en dit nog steeds graag doe in mijn vrije tijd. Het was dan ook niet zo'n moeilijke keuze toen ik deze omslag zag en de titel las, ik moest dit boek hebben.

Chinouk Thijssen heeft hier een toptitel neer gezet. Ze heeft een omgeving gecreƫerd waarin veel jongeren op het moment mee zitten , social media. Door dit te combineren met dans word het een spannend boek. Chinouk heeft goed onderzoek gedaan naar de dansen zelf waardoor alle informatie ook goed paste bij het verhaal. De schrijfstijl was voor mij eerst even wennen, het was voor mij net iets te kinderlijk, maar na door te lezen viel het reuze mee en moest ik mijn mening bijpassen, want hoe het geschreven is past heel goed bij het boek.

De personages vind ik heel goed uitgewerkt. Je leert ze gelijk goed kennen. En de speculaties over wie nou Truth or Dance kan zijn, begon al snel bij mij, omdat je bij elk personage wel iets hebt waarvan je denkt hij of zij is het, maar dan zet Chinouk je op een verkeerd spoor en klopt er niks meer van je theorie. Raven was gelijk mijn favoriet, een hard meisje. Tegelijkertijd heeft zij het heel moeilijk en probeert te veranderen die overgang vond ik dan ook erg mooi om te zien.

Conlusie; Een sterk verhaal, met goede plot twist, je word elke keer op een verkeerd spoor gezet en dat is wat ik wil in een verhaal het moet tot het eind spannend blijven. Kortom Chinouk heeft een goed boek neergezet met een goede verhaallijn en ik kijk zeker uit naar het volgende deel.

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )