Ik kan niet wachten op het derde deel!

Aishareads 21 april 2020
Inspecteur en profiler Unai López de Ayala – beter bekend als Kraken – krijgt het vreselijke nieuws dat zijn ex-vriendin, Ana Belén Liaño, vermoord is aangetroffen. Ze was zwanger, en is op een 2600 jaar oude, rituele manier gedood. Kraken moet een moordenaar zien te stoppen die de Riten van het Water imiteert op historische plekken in Baskenland en Cantabrië – en waarvan alle slachtoffers zwanger blijken te zijn. Commisaris Alba Diaz de Salvatierra is zwanger, maar haar stilzwijgen brengt haar in gevaar. Als Kraken de vader is, zoals wel wordt beweerd, zal ook Alba zich binnenkort bevinden op de lijst van vrouwen die bedreigd worden door de Riten van het Water…⁠

Het tweede deel in de trilogie van De Stilte van de Witte Stad stelde zeker niet teleur! Vorige week schreef ik een review over De Stilte van de Witte Stad, en zoals je hebt kunnen lezen was ik heel enthousiast. Helaas gebeurt het maar al te vaak dat vervolgdelen in een serie toch een tikje teleurstellen maar dat was bij De Riten van het Water zeker niet het geval.⁠
We leerden vooral Kraken beter kennen en dat zorgde voor meer diepgang in het verhaal, er stond namelijk ook meer op het spel. Ik zat er nu vanaf het begin gelijk helemaal in en las dit bijna 500 pagina’s tellende boek in anderhalve dag uit.⁠
De historie, de setting en de personages zorgen dat ik zo erg geniet van deze trilogie. Anders dan anders en zeker een aanrader wat mij betreft! ⭐️⭐️⭐️⭐️⁠

Meer recensies van Aishareads