Een feest der herkenning!

Aishareads 21 april 2020
Eva heeft een beroemde moeder maar ze heeft geen idee wie haar vader is. Haar moeder wil er niets over vertellen. Wanneer ze voor school een werkstuk moet maken kiest zij het onderwerp ‘biologische vaders’. Hoe meer ze aan haar werkstuk werkt, hoe meer vragen ze krijgt en hoe nieuwsgieriger wordt naar haar vader. Wanneer ze ontdekt dat hij waarschijnlijk in Suriname woont benadert ze stiekem een televisieprogramma om haar te helpen om haar vader op te sporen. Wat volgt is een reis naar het binnenland van Suriname.

Dit was mijn eerste boek van Simon van der Geest maar ik begrijp meteen waarom hij al twee Gouden Griffels heeft gewonnen. Hij schrijft zo toegankelijk en levendig tegelijk. Ik had het gevoel dat ik samen met Eva in Suriname was, ik zag het allemaal helemaal voor me. De illustraties van Karst-Janneke Rogaar passen er ook perfect bij.
Ik ben zelf Surinaams dus het was voor mij een feest van herkenning. Een heel leuk en divers boek met personages die af en toe bijna karikaturaal waren, maar naar mijn mening is dat juist het leuke van jeugdboeken, dus alleen maar positief!

Ik heb dit boek bij de bieb geleend maar ik ga zéker een eigen exemplaar aanschaffen, wat een heerlijk boek! Een grote aanrader voor iedereen vanaf 10 jaar!

Meer recensies van Aishareads