Voor iedereen met interesse in de Montessori methode

Aishareads 21 april 2020
Voor ik dit boek las wist ik weinig over de Montessori benadering. Ik wilde er graag meer over leren en daar is Montessori voor Thuis van Simone Davies perfect voor. Er is een hoofdstuk over hoe je je huis in kan richten zodat je de Montessori methode thuis toe kan passen. Hoe voed je een nieuwsgierig kind op, hoe laat je je kind meewerken en – mijn favoriete hoofdstuk – Montessoriwerkjes voor peuters.

Opvoeden kan je natuurlijk niet leren uit een boek. Ik vind het zelf wel interessant om over verschillende benaderingen te lezen en daaruit mee te nemen wat mij aanspreekt. Maar uiteindelijk doe ik het meeste op gevoel, op wat bij mij én mijn kind past.

Activiteiten voor kinderen kan je mijns inziens prima uit een boek leren en ik ben ook al begonnen om meerdere activiteiten aan mijn dochter te introduceren. Bij de activiteiten staat ook steeds vermeldt vanaf welke leeftijd het geschikt is. Aangezien ik fulltime thuis ben met mijn dochter vind ik één van de moeilijkste dingen om 5 dagen per week activiteiten te bedenken. Natuurlijk speelt ze ook heel veel zelf, lees ik veel voor en gaan we er buitenshuis op uit. Maar het is toch wel heel leuk om haar nieuwe dingen te leren die heel leerzaam zijn en waar zij ook nog erg van geniet en van opbloeit. De foto’s en illustraties in het boek zijn heel fijn want je hebt gelijk een duidelijk beeld van wat er precies bedoeld wordt.

Mocht jij ook meer willen weten over opvoeden volgens de Montessori methode, of misschien net als ik veel interesse hebben in de activiteiten voor kinderen van 1-4 jaar, dan kan ik je Montessori voor Thuis van harte aanbevelen!

Meer recensies van Aishareads