Smaakt naar meer!

Aishareads 17 september 2019
Fluisternetwerk gaat over seksuele intimidatie op het werk. Sloane, Ardie, Grace en Rosalita werken al jaren bij Truviv, Inc. Wanneer de directeur van het bedrijf plotseling overlijdt, wordt het steeds waarschijnlijker dat Ames, die omringd wordt door allerlei geruchten over hoe hij vrouwen seksueel intimideert en manipuleert, de leiding over het bedrijf zal krijgen.
Wanneer Ames zich weer eens ongepast gedraagt, besluiten de vrouwen er iets aan te doen en dat ontketent een sneeuwbal effect waardoor er steeds nieuwe geheimen naar boven komen. En niet iedereen zal het overleven…

Ik voelde me met meerdere karakters op verschillende manieren verbonden. Ze lijken een perfect leven te leiden, maar naarmate het verhaal vordert kom je steeds meer over hun tekortkomingen te weten.
Het boek begint meteen met een verslag van een politieverhoor, en vervolgens wordt je meegenomen naar de 3 weken ervoor.
Regelmatig wordt je op het verkeerde been gezet en door een nieuwe twist krijgt het verhaal dan opeens weer een hele andere wending.

Als setting zag ik altijd de serie Suits voor me, met mooie en succesvolle advocaten. Ik moest ook erg denken aan de serie Big Little Lies, het boek (Grote kleine leugens heb ik zelf niet gelezen).
Die serie zet de vrouwen ook neer als sterke figuren en het zit vol met geheimen en intriges. Verrassend vind ik het dan ook niet dat Reese Witherspoon met haar productiebedrijf een tv-serie van Fluisternetwerk gaat maken, dit boek leent zich daar perfect voor!

Ik ben gék op zulke boeken en ik kan het dan ook zeker aanraden. Nu hopen dat we niet al te lang hoeven te wachten op de tv-serie, want die ga ik zeker weten kijken!

Meer recensies van Aishareads