Dit boek moet je lezen!

Aishareads 10 december 2019
Wat een geweldig boek! Dit is een non-fictieboek maar het leest als een razendspannende thriller. Ik kon het gewoon niet wegleggen.

Dit is het boek van de New York Times journalisten die het inmiddels welbekende artikel over Harvey Weinstein schreven, en de wereldwijde impact die dit op onze maatschappij heeft gehad.
Ik heb alles destijds heel geïnteresseerd via de media gevolgd maar om nu in het boek te lezen hoe alles er achter de schermen aan toeging is zó interessant.
Ik had al veel respect voor deze journalisten maar na het lezen van dit boek zie ik ze echt als helden. Het is zo een precair onderwerp waar decennialang nauwelijks over werd gesproken, en om deze vrouwen nu zo ver te krijgen om hun verhaal te doen voor een artikel in The New York Times is natuurlijk niet iets dat de eerste de beste journalist zomaar voor elkaar krijgt. Kantor en Twohey hebben zo goed over elk detail nagedacht, alleen al over hoe het eerste contact werd geïnitieerd, om de vrouwen vooral niet af te schrikken.
Ik dacht dat het boek alleen over Harvey Weinstein ging maar ook het verhaal van Christine Blasey Ford wordt erin verteld. Omdat dat natuurlijk over de rechter Brett Kavanaugh ging – die werd voorgedragen voor het Hooggerechtshof – had dat naast impact op de maatschappij ook heel veel politieke impact.

Ik heb zo enorm veel respect en bewondering voor alle vrouwen die in dit boek worden genoemd. Voor de enorme moed die zij hebben gehad om hun verhaal met de buitenwereld te delen. Ik werd op sommige momenten tijdens het lezen echt een beetje emotioneel. Ga dit boek lezen, ik kan niet anders dan 5 sterren geven.

Meer recensies van Aishareads