mindf*ck

Aishareads 08 oktober 2019
Als ik het de afgelopen weken niet zo absurd druk had gehad dan was dit echt een boek dat ik in één keer uit had kunnen lezen. Het is heel vlot geschreven en vanaf de eerste pagina zat ik al er al helemaal in en wilde ik alleen maar verder lezen. Naar mijn mening gebeurt er heel veel tussen de regels door. Toen ik op 2/3 van het boek was vroeg ik mijzelf af waarom ik de hele tijd het gevoel had dat ik zo’n duister boek aan het lezen was. Feitelijk gebeurde er namelijk niets wat heel eng was, maar toch brengt Jori Stam al direct vanaf het begin dat duistere gevoel naar boven, waardoor je alleen maar door wil lezen.

Ik zou je aanraden om zonder al te veel voorkennis dit boek in te duiken, en je er helemaal door te laten meenemen.

Na het lezen van dit boek heb ik zelf wel echt de behoefte om er met iemand over te praten, ik heb zóveel vragen! Ik denk dat ‘Oregon’ om die reden ook uitermate geschikt is om met een boekenclub te lezen, hier kan je zo veel discussies over voeren. Iedereen zal ook zijn eigen interpretatie hebben van bepaalde gebeurtenissen.

Meer recensies van Aishareads