Ik kan niet wachten op de serie!

Aishareads 10 december 2019
In het boek worden er steeds tijdsprongen gemaakt. Meestal vraagt dit wel veel van mijn concentratievermogen – die op het moment niet al te best is – maar Claire Lombardo doet dit op een hele natuurlijke manier waardoor ik altijd wel wist waar in het verhaal ik mij tijdens het lezen bevond.

Omdat het verhaal over een best groot gezin gaat kostte het mij wel even wat moeite om te weten wie alle karakters nou precies waren, maar gelukkig zat ik er al snel helemaal in. De karakters maken enorme ontwikkelingen door in het verhaal, veertig jaar is natuurlijk ook een hele lange tijd. Ik vond veel van de karakters in het begin niet zo sympathiek, maar naarmate je meer over hun verleden te weten komt, krijg je steeds meer begrip voor hun keuzes en emoties. En eigenlijk maakte dit het verhaal en de karakters alleen maar interessanter.
Tijdens het lezen vond ik het boek echt dezelfde vibe hebben als de series ‘Brothers & Sisters’ en ‘Parenthood’. Ik dacht steeds dat het uitermate geschikt zou zijn voor een tv-serie. Heel toevallig maakte Claire Lombardo terwijl ik het boek aan het lezen was bekend dat er een HBO serie van gemaakt wordt, ik ga zeker kijken!

Tot slot wil ik nog zeggen dat je je niet tegen moet laten houden doordat het zo’n dikke pil is, het boek leest heel vlot en het houdt je aandacht zeker vast. Ik vond het vooral echt een ideaal herfstboek. Wat is er lekkerder dan wanneer het buiten de hele dag regent, je op de bank te nestelen met een grote kop thee, wat snacks en een heerlijk boek?

Meer recensies van Aishareads