Een downgrade van de selectie

09 juli 2020
“Uiteindelijk maakten we vijanden in ons hoofd, maar draaiden we dat terug met ons hart.”

Het is moeilijk om De Beminde niet met De Selectie te vergelijken. De cover, de beschrijving: alles zorgt eigenlijk een beetje voor dezelfde sfeer. Maakte dat mijn nieuwsgierigheid minder groot? Absoluut niet! Het moment dat ik het boek in mijn handen had, ben ik begonnen met lezen.

Dit verhaal begint eerlijkwaar intrigerend. Hollis is een heel interessant karakter waar je veel kanten mee op kan, dus ik was al meteen benieuwd wat Kiera Cass ging doen met haar karakterontwikkeling.

Maar hoe verder ik las, hoe meer ik zoiets had van: oké, wanneer gaat het verhaal nu écht beginnen? Dat is dan ook het eerste moment dat ik begon te twijfelen aan dit boek. Ik mag het eigenlijk niet vergelijken, maar waar De Selectie constant mijn aandacht wist vast te houden, voelde De Beminde eerder saai.

Op het punt waar het verhaal eindelijk leek te beginnen, voelde alles gehaast. Dingen gingen plots veel te snel en er werd niet stilgestaan om even wat meer diepgang toe te voegen aan het verhaal. Dat is dan ook wat me het meest teleurstelde in dit boek.

Zoals ik al zei vond ik Hollis heel interessant, maar het potentieel van haar karakter werd naar mijn mening gewoon weggegooid. Ik had geen connectie met haar (of een ander karakter) puur doordat ze zo vlak zijn. Dit vond ik zo jammer, want karakters kunnen een boek maken of breken voor mij.

Ook de wereld en het plot misten heel wat achtergrondinformatie. Er valt hier dan ook niet veel over te bespreken, omdat het hele probleem met dit boek voor mij is dat het een te kort heeft aan zowat alles.

Toen ik dit boek uitlas was mijn eerste gedachte: hmm. Ik voelde me gewoon zo leeg. Het boek is zeker niet goed (vind ik), maar ook niet slecht. Laten we het erop houden dat ik er geen sterke mening over heb.

Dat is ook waarom ik dit eerste boek in een duologie met pijn in mijn hart een 2.5/5 geef. Op dit moment ben ik nog van plan het tweede boek een kans te geven omdat ik nog steeds geloof dat dit verhaal potentieel heeft. We zullen het zien!

Bedankt Best of YA voor het opsturen van dit exemplaar in ruil voor een eerlijke recensie.

Liefs,
Alissa