Alles wat schittert

Anita de Groot 03 november 2023
Met een geweldige buddyread van Ilona mocht deze virgin kennis maken met een boek van Danielle Steel. Een bingo deden we er ook bij, wat erg handig was want in de bingo stonden nog mooie titels van Danielle zodat ik deze op mijn graag te lezen lijstje kon gaan zetten.

In alles wat schittert maken we kennis met Coco en Sam. Op de lagere school zijn ze al beste vrienden en groeien dan ook samen op en gaan alletwee naar Universiteit. In het laatste jaar van de universiteit slaat het noodlot toe voor Coco. Coco verliest haar ouders bij een aanslag in Frankrijk waar haar ouders op dat moment vakantie vieren. Coco is wees en Sam is haar rots in de branding maar Coco weet ook dat ze moet leren leven zonder haar ouders en volwassen moet worden. Sam moet dat ook maar die heeft weer met andere obstakels te maken en los van elkaar maken zij keuze’s die niet altijd de juiste blijken te zijn. Hun vriendschap maken hun keuzes draaglijker en het volwassen worden beter te doen.
Het lezen van alles wat schittert was door de Buddyread een feestje en over Sam en Coco praten zeker niet vervelend. De meesten waren enthousiast waaronder ik ook. Wat mij tegenhield om Steel te lezen was dat ik het erg soapachtig vond en die indruk werd versterkt door de paar films die ik gezien had, toch kom ik hier op terug want ze schrijft heel fijn en het boek heeft toch ook wel een boodschap en het drama versterkt de boodschap. Ik ben blij dat ik geen Steelvirgin meer ben.

Meer recensies van Anita de Groot