De Prijs van een Kind

Anita de Groot 13 november 2023
Met de Hebbanleesclub heb ik de prijs van een kind gelezen waarvoor mijn dank aan Marieke Scheers en mijn mede leesclublezers!

De prijs van een kind is een historisch Feelgoodverhaal en niet zoals de cover doet vermoeden de adoptie van 2 kinderen maar een verhaal over een foto die gemaakt is door Ellis Reed en die Lily Palmer uitzocht voor de hoofdredacteur van een krant. De foto en het verhaal geven Ellis Reed aanzien en al snel maakt hij promotie en verlaat de redactie voor een redactie in New York. Het verhaal speelt zich af in 1931 en Lily is secretaresse voor de hoofdredacteur maar zij wil ook graag meer doen in de journalistiek en vrouwen die werken was toen nog niet heel gewoon en we lezen dan ook de prijs van een kind het verhaal van Lily en Ellis die hun fout willen goed maken en daadkrachtig te werk gaan om dit weer opgelost te krijgen. Het is niet overal geloofwaardig maar het is een verhaal die mij aansprak omdat dilemma"s van toen nog steeds dilemma"s zijn. En dat is de kracht van dit verhaal, het is tijdloos! Juist door de leesclub heb ik genoten van het verhaal Ik had andere verwachtingen bij het verhaal maar kon gelukkig de knop omzetten en vind het ruim 3 sterren waard.

Meer recensies van Anita de Groot