Bij M zag ik het boek voor het eerst en ik had het geluk ook dat het besproken werd en dat de leesclubleden vragen mochten stellen, net zoals wij hier op Hebban.

Het boek waarvan de titel zo uit het leven gegrepen is, we doen wat we kunnen geeft niet alleen het boek heel goed weer maar ook de relaties van de twee bevriende stellen met hun dochters.

Zoals elke zomer gaan Gwen tom en Elisa naar Zeeland om vakantie te vieren net zoals Danny Esther en Madelon. Deze zomer treft het noodlot hen, Madelon en Elisa krijgen een ongeluk met fatale gevolgen voor Elisa en daar waar ze denken dat het voor Madelon goed afkomt blijkt dat ook niet zo te zijn.

Lykele schrijft in eerste instantie heel makkelijk en licht totdat de boodschap binnenkomt, en daar begint de rollercoaster ook, want wat je leest is de hel die elke ouder nooit hoopt mee te maken, maar juist omdat het zo makkelijk leest ga je voor de volle 100% mee in het verhaal en dat vind ik heel knap net zoals de titel we doen wat we kunnen en misschien moeten we daar wat meer mee doen !

Reacties op: We doen wat we kunnen

We doen wat we kunnen - Lykele Muus
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,00