Zeg maar Joe

Ananas 07 juni 2020
Zeg maar Joe begint ijzersterk en neemt je direct mee in het verhaal.Ineens is het twaalf minuten donker over de gehele wereld.. Wetenschappers staan voor een raadsel. Een wereldwijde zonsverduistering lijkt onlogisch, maar wat was het dan wel? De politieke leiders raken in paniek, stel dat dit nog vaker gebeurt, wat moeten ze dan, wat voor gevaren brengt dit mee voor hun land?
Alshet weer licht wordt is daar ook een onbekende jonge, knappe man verschenen die beweert de zoon van God te zijn. Hij wordt Joe genoemd.Hoe is deze man op het terrein gekomen van de beveiligde school? Dat hij daar verschijnt heeft een reden. Sophie heeft voorspellende dromen gehad waar Joe een rol in speelde en de moeder van Hugo, een van Sophie haar leerlingen, maakt deel uit van een groep van twaalf die probeert de wereld een betere plaats te maken voor iedereen.
De ietwat naïeve juf Sophie neemt Joe mee naar haar appartement .
Joe is hier om de aarde te verbeteren Hij weet overal al wat er van gaat gebeuren, en dat gebeurt dan ook.Joe verricht wonderen ,geneest mensen en probeert de twaalf belangrijke denkers bij elkaar te brengen om samen na te denken over de geboden ( leefregels)voor de moderne tijd,en zo de wereld te redden. Lukt het hem om wereldwijd alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en alle wereldleiders en geestelijke leiders op één lijn te krijgen?
Ik vind het boek erg origineel,vlot geschreven en het leest als een trein.
Het einde van het verhaal is wel erg abrupt en laat veel open ,dat vind ik wel een beetje jammer.

Meer recensies van Ananas