Een thema waar we allemaal nood aan hebben

annannette 03 april 2024
Jen Minkman stelt eigenlijk nooit teleur. Het eerste boek van Minkman dat me niet bevalt en niet bij me past, moet ik nog tegenkomen. Zodra de oude versie van dit boek in haar webshop verkrijgbaar was plaatste ik dan ook een bestelling. Ik had het boek eigenlijk gelijk al willen lezen toen het binnenkwam, maar door omstandigheden is dat niet gelukt. Een week later had ik eigenlijk wel echt zin in dit boek en iets Nederlandstalig en dat was een hele goede keuze!

En misschien was dit boek wel een van mijn favoriete Minkman boeken ooit! Dat komt allereerst omdat de timing van dit boek per ongeluk ongelooflijk goed is. Hoewel dit boek spannend is, een tof plot heeft vol met geheimen en met een vleugje gevaar, is het vooral een boek over het redden van de wereld en de mensheid. En gezien de wereld waarin we momenteel leven, had ik de belofte en boodschap dat het goed komt vandaag harder nodig dan ooit.

Hoewel er relatief weinig actie in het verhaal zat en de spanning echt zat in het puzzelen, het ontdekken van geheimen en het reizen over de wereld, kon ik het boek maar moeilijk wegleggen en zat ik er echt helemaal in. Dat komt omdat Minkman een hele fijne schrijfstijl heeft. Het is beschrijvend genoeg om een beeld te schetsen van alles, maar de beschrijvingen worden nooit overweldigend of te lang.

Ik moet zeggen dat ik de romance in dit boek net wat minder tot zijn recht vond komen. Ik ben wat dat betreft wat verwend aan het raken, omdat ik tegenwoordig wel erg veel romances lees, en ik vond dat de personages wel heel snel een bijzondere band met elkaar leken te hebben, terwijl ik als lezer het gevoel had dat ze elkaar nog maar nauwelijks kenden. Maar, aangezien dat niet het hoofdplot was, kon het de pret absoluut niet drukken.

Meer recensies van annannette