Bovennatuurlijke thriller

annelies simons 06 april 2022
Op korte tijd worden er verschillende moorden gepleegd in Groningen. Rechercheur David Detta gaat op onderzoek uit. Het ziet er naar uit dat bovennatuurlijke krachten een rol spelen. Tess de Winter van de Dienst Landelijke Recherche wordt mee ingeschakeld om de moorden op te lossen, maar ze heeft ook een verborgen agenda. Ze moet er namelijk op toezien of David Detta zijn professionaliteit kan bewaren.

Het bovennatuurlijke trekt me niet zo aan en daarom zou ik het boek zelf nooit hebben uitgekozen. Dit is ook de reden dat ik niet geneigd ben het te nomineren voor de shortlist. Niettegenstaande heb ik het boek toch uitgelezen. Het is origineel en bevat alle elementen van een goede thriller, alsook een vleugje humor en spanning tussen de rechercheurs. De korte hoofdstukken lezen vlot. Er wordt geen woord te veel geschreven. De dialogen houden er de vaart in. Bepaalde verhaallijnen zijn nog niet helemaal uitgewerkt, zodat ik nu toch de volgende boeken zou willen lezen.

Meer recensies van annelies simons