Blijft nazinderen

annelies simons 06 april 2022
Vogeleiland van Marion Pauw vertelt het verhaal van het 15-jarig meisje Marianne dat wegloopt van huis en een relatie aangaat met een veel oudere man Berend. Ze leven afgezonderd van de bewoonde wereld op Vogeleiland. Vervolgens geraakt ze niet meer bij hem weg.

De cover is passend bij het verhaal. De hoofdstukken wisselen af tussen de perspectieven van twee personages Berend en Nicole (de zus van Marianne). De karakters worden levensecht uitgewerkt. Het is een beklijvend verhaal. Je wordt meteen in het verhaal gezogen en het laat je moeilijk los. Het blijft nazinderen. Je wil het in één keer uitlezen. Het doet me niet denken aan een typische thriller, vandaar dat ik het origineel vind.

Meer recensies van annelies simons