Originele literaire fictie

annelies simons 06 april 2022
Vier nichten, Anna, Griet, Isabelle en Carla, in hetzelfde jaar geboren (1976) en samen opgegroeid aan het Mollendaalbos. Zoals in elke familie heeft ook deze familie een duister geheim. Als één van de nichten in opa's werkkamer op zoek gaat naar postzegels (ze is op dat moment 10 jaar) neemt de openbaring van het familiegeheim een aanvang. Vervolgens neemt Dominique Biebau de lezer mee om de levens van een aantal van de nichten nader onder de loep te nemen totdat in 2018 een aantal noodlottige dingen gebeuren.

Het genre literaire thriller is goed gekozen, aangezien ik het ook eerder literaire fictie vind (met het familiegeheim) met een aantal thrillerelementen. Het leest vlot. Op het einde volgen de gebeurtenissen mekaar snel op. Eigenlijk zou ik het boek nog een tweede keer willen lezen om het helemaal goed te kunnen vatten. Ik zou ook wel een volgend boek van Dominique Biebau willen lezen.

Meer recensies van annelies simons